Uitlaat uitlaatklem ophangrubbers pakkingen vervangen auto

 
 
Home

 

Uitlaat uitlaatklem ophangrubbers pakkingen vervangen auto

We gaan het hebben over een uitlaat vervangen.

Waarom de uitlaat vervangen
De uitlaat kan natuurlijk gewoon stuk gaan door slijtage, meestal begint het bij de achterdemper.
Er ontstaat altijd condens in de einddemper, als je vaak korte stukjes rijdt krijgen deze waterdruppels geen kans om te verdampen.
 
De uitlaat blijft dan vochtig van binnen, dit veroorzaakt roest.

Meestal roest een uitlaat dan vaak van binnenuit, rijd je veel lange stukken en of veel snelweg dan zal je langer met je uitlaat doen.

Een gat kan ontstaan in de achterdemper, maar ook in de middendemper, je hebt namelijk meerdere dempers onder je uitlaat.

Op het moment dat er een gat ontstaat in je uitlaat zal je dat gaan horen, meestal gaat je uitlaat dan harder brommen, doe hier zo snel mogelijk wat mee want.
1
De gassen kunnen in de auto gaan komen.
2
Het is wettelijk verplicht om een gas dichte uitlaat te hebben, bij aanhouding van de politie resulteert dat dan ook in een flinke boete.
3
Het kan vermogen verlies van de motor veroorzaken.

Wat kan er allemaal kapot gaan aan je uitlaat
De pakkingen kunnen gaan lekken.
Uitdroging ophang rubbers uitlaat.
Uitlaatdelen kunnen los komen door roest.
Ophangbeugels kunnen los gaan zitten door roest.
Gaten in je dempers door roest.

Zelf je uitlaat vervangen

Stap 1
Zet de auto op bokken of op een brug.

Stap 2
Nu eerst kijken wat er vervangen moet worden, dan onderdelen bestelen.

Stap 3
Advies, je uitlaat kan heel heet worden, let daar op, is hij nog heet doe dan even handschoenen aan.

Als je de uitlaat moet vervangen dan moet ook je uitlaatklem los, deze breken als ze oud zijn vaak af.

Je kan ze inspuiten met kruipolie en dan proberen los te halen, mijn advies is haal gelijk een nieuwe uitlaatklem, ze kosten maar een paar euro.

Als je de klem los hebt kan je kijken of de uitlaat los komt, ze kunnen behoorlijk vast zitten.

Heb je een goede brander, maak dan het stuk goed heet waar hij los moet, dit helpt wel vaak om hem los te krijgen.

Mijn advies is ook, vervang je een demper, vervang dan ook gelijk je ophangrubbers.

Om je nieuwe ophang rubbers makelijker te monteren bestaat er ook een stuk gereedschap om je uitlaatrubbers makelijker mee te monteren.

Stap 4
Als je nu de oude uitlaat hebt verwijdert kan je de nieuwe plaatsen.
Smeer op de uitlaat uitlaatdichtingsmateriaal, dit om de uitlaat goed af te dichten als hij is gemonteerd.

Stap 5
Hang de rubbers in de ophanging van de nieuwe uitlaat of op de ophanging van de auto wat jij het makkelijkste vind werken.
Voor het gemak kan je je uitlaat ook op een krik zetten ter ondersteuning.

Stap 6
Schuif nu de nieuwe uitlaat op de rest van de uitlaat, zet de uitlaatklem licht vast en verdraai de uitlaat tot hij goed onder de auto zit.

Stap 7
Zorg dat hij niks raakt anders ga je rammelend geluid horen onder het rijden.
Als de uitlaat nu perfect onder de auto zit kan je de uitlaatklem goed vast draaien.
Laat de uitlaatklem niet te ver onder je auto uitsteken, doe je dit wel kan je hem raken met verkeersdrempels.

Stap 8
Kijk nu of hij goed hangt in zijn ophangrubbers en dat hij goed uitlaatgas dicht is.

 
Uitlaat uitlaatklem ophangrubbers pakkingen vervangen auto met Morpheus op YouTube 

 

Home