Fuseekogel vervangen auto

 
 
Home

 

Fuseekogel vervangen auto

We gaan het hebben over een fuseekogel vervangen, wanneer je fuseekogel vervangen.

De fuseekogel maakt deel uit van de draagarm.

Wanneer vervang je eigenlijk je fuseekogel, wanneer er teveel speling tussen de kom en de kogel komt.
Hoe merk ik dat.

Een symptoom van slijtage aan een fuseekogel is een rammelend geluid.

Een ander symptoom is het hevig trillen van de ophanging bij het rijden over slecht wegdek, of bij het maken van een bocht.
 
Ongelijke slijtage aan de banden.

Auto kan 1 kant op gaan trekken.

Mijn advies, is het gewoon slijtage van ouderdom vervang ze gelijk aan beide kanten, vaak als de ene kant is versleten komt de andere kant er ook aan.

Zet de auto op een krik of brug.

Zorg dat de wielen vrij komen.

Demonteer beide wielen.

Draai het wiel 1 kant op dat je makkelijk bij de fuseekogel kan.

Je hebt fuseekogels die met boutjes op de draagarm vast zitten je hebt ook fuseekogels die in de draagarm zijn geperst.

Ook kan het zijn dat je de hele draagarm moet vervangen.

Als de fuseekogel is geperst op je draagarm dan moet je meestal je draagarm demonteren en de kogel eruit persen op een pers, de nieuwe pers je er dan ook weer in.

Is er een splitpen aanwezig, verwijder deze dan.

Draai nu de moer los van de fuseekogel, als je geluk hebt geef je een paar klappen op de draagarm en dan schiet de fuseekogel los.
Lukt dat niet kan je een fuseekogel trekker gebruiken.

Monteer de nieuwe en zet alles in omgekeerde volgorde zoals hier boven weer in mekaar.

Zorg dat alles weer goed in elkaar komt, bij twijfel breng hem dan naar een garage.

 

Fuseekogel vervangen auto met Morpheus op YouTube 

 

Home